Levanger kunstforening

Levanger Kunstforening ble stiftet i 1977 og er medlem i Norske kunstforeninger. Foreningens utstillingslokale er i Middelskolebygget, Kirkegata 11 i Levanger. Foreningen har omlag 200 medlemmer.

Kunstforeningens formål er å arbeide for å øke forståelsen og interessen for samtidskunst, -billedkunst, kunsthåndverk og andre uttrykksformer.
Utstillingene er Levanger Kunstforenings viktigste aktivitet. Foreningen har en samling av kunst som leies ut til medlemmer.

Levanger Kunstforening og Levanger kommune har en intensjonsavtale der hovedmålet er samarbeid om visning av samtidskunst. Kunstforeningen samarbeider også med LevArt.

I 2007 feiret Levanger Kunstforening 30 år, og det ble skrevet en 30-års beretning av daværende leder Tove Maria Guttelvik.

Styret 2024

Lise Værvågen leder lis-va@online.no
Øyvind Hveem Malum styremedlem oemalum@gmail.com
Marte Rønning styremedlem martron@trondelagfylke.no